§1. Postanowienia wstępne
- Serwis internetowy Wygodna Recepta, dostępny pod adresem internetowym www.wygodnarecepta.pl, prowadzony jest przez Waldemara Helma prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą Prywatny Gabinet Ginekologiczno-Położniczy Waldemar Helm, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6551330392, REGON 292468372
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Serwisu.
§2. Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Usługodawcą umowę w ramach Serwisu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Usługodawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Prywatny Gabinet Ginekologiczno-Położniczy Waldemar Helm, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6551330392, REGON 292468372
- Lekarz – osoba posiadająca prawo wykonywania zawodu leakrza w rozumieniu ustawu o zawodzie lekarza, wykonująca usługę telemedyczną
- Pacjent – osoba fizyczna korzystająca z Usług Telemedycznych za pośrednictwem Serwisu
- Serwis, Serwis Internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem internetowym www.wygodnarecepta.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Pacjentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Serwisu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Serwisu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Pacjenta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów z Usługodawcą.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Serwisie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie określonej Usługi Telemedycznej oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu płatności.
- Usługa, Usługa telemedyczna – dostępna w Serwisie usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Pacjentem, a Usługodawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Usługi zawierana albo zawarta między Pacjentem a Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też umowę o świadczenie usług.
- Wywiad Medyczny – zbiór pytań na podstawie których lekarz ocenia predyspozycje do przyjmowania określonego leku.
§3. Kontakt z wygodnarecepta.pl
- Adres Usługodawcy: ul. Targowa 4, 28-100 Busko Zdrój
- Adres e-mail Usługodawcy: kontakt@wygodnarecepta.pl
- Numer telefonu Usługodawcy: +48 604 073 567
- Numer rachunku bankowego Usługodawcy 38 2490 0005 0000 4530 7640 4455
- Pacjent może porozumiewać się z Usługodawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Pacjent może porozumieć się telefonicznie z Usługodawcą w godzinach 8-16
§4. Wymagania techniczne
Do korzystania z Serwisu, w tym przeglądania asortymentu Serwisu oraz składania zamówień na Usługi niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową tj. oprogramowanie służące do przeglądania treści w sieci Internet,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,,
- zainstalowany program FlashPlayer.
§5. Informacje ogólne
- Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu internetowego z infrastrukturą techniczną Pacjenta.
- Przeglądanie asortymentu Serwisu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Pacjenta na Usługi znajdujące się w asortymencie Serwisu możliwe jest poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych oraz wypełnienie Wywiadu Medycznego co umożliwi realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Informacje znajdujące się na stronach Serwisu dotyczące oferowanych usług, w szczególnościich opisy oraz ceny, nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
§6. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
- Serwis świadczy usługi telemedyczne. W jej ramach Pacjent może otrzymać:
- poradę medyczną
- informację nt. przyjmowanych leków
- e-Receptę na leki przyjmowane na stałe, antykoncepcję hormonalną lub antykoncepcję awaryjną
- Nabycie usługi przez Pacjenta wymaga wypełnienia formularza zamówienia wraz z Wywiadem Medycznym, które dostępne są w Serwisie Interentowym oraz uiszczenia płatności. Nabycie usługi nie wymaga utworzenia konta w Serwisie.
- Nie ustanawia się minimalnego czasu trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy o świadczenie usług.
- Usługodawca układa plan konsultacji na podstawie otrzymanych w Wywiadzie Medycznym informacji od Pacjenta
§7. Wymagania dla Pacjentów korzystających z Usług Telemedycznych w ramach Serwisu
- Stan Pacjentów korzystających z Usług serwisu określa się jako dobry. Jeśli Pacjenci leczą się przewlekle, nie posiadają objawów zaostrzenia choroby.
- Serwis przeznaczony jest wyłącznie dla Pacjentów pełnoletnich.
- Dane podane w formularzu zamówienia oraz wywiadzie medycznym są zgodne z prawdą.
- Podane w formularzu i Wywiadzie Medycznym dane są podstawą prawidłowego wykonania Usługi Telemedycznej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania nieprawidłowych lub niekompletnych danych.
- Usługodawca świadczy usługi Pacjentom, którzy z określonych przyczyn mają utrudniony osobisty dostęp lub nie mogą się udać do lekarza. Usługi świadczone w ramach Serwisu nie zastępują wizyty u lekarza.
- Przed zażyciem leku na który została wypisana e-Recepta pacjent powinien zapoznać się z treścią ulotki dołączonej do opakowania i postępować zgodnie z jej wytycznymi. W razie wątpliwości należy skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą albo napisać na kontakt@wygodnarecepta.pl.
§8. Ograniczenia dla Pacjentów korzystających z Usług Telemedycznych w ramach Serwisu
- Z usługi telemedycznej nie mogę korzystać Pacjenci którzy:
- są niepełnoletni
- wymagają hospitalizacji
- są w stanie zagrożenia życia bądź zdrowia
- są w stanie wymagającym zastosowania nowej, wcześniej niestosowanej terapii oraz wymagający badania fizykalnego
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone Pacjentom wymienionym w ust 1.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia usługi telemedycznej w przypadku gdy:
- na podstawie Wywiadu Medycznego Lekarz uzna że stan pacjenta nie kwalifikuje się do realizacji Usługi telemedycznej gdyż wymaga dodatkowych badań lub konsultacji
- Z usługi skorzysta osoba niepełnoletnia,
- Występuje podejrzenie że w Formularzu i Wywiadzie Medycznym wprowadzono nieprawdziwe dane
- Występują problemy techniczne z połączeniem
- W każdym z wymienionych w 2. przypadków Usługodawca zobowiązuje się w ciągu 14 dni zwrócić wpłacone za Usługę środki
- W ramach korzystania z Serwisu zakazane jest:
- podawanie nieprawdziwych danych w Formularzu Zamówienia i Wywiadzie Medycznym
- składanie zamówienia na Usługę dla osób trzecich
- Dołączanie innej niż swoja dokumentacji medycznej
- Pacjent jest świadomy, że stosowanie leków może wywoływać działania niepożądane, które są związane z charakterystyką stosowanego preparatu. Jeśli niepożądane działanie ma miejsce, Pacjent powinien niezwłocznie skontaktować się z lekarzem pierwszego kontaktu lub zadzwonić pod telefon alarmowy 112 lub 999.
§9. Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Wybrać Usługę będącą przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Kupuję”. Aby złożyć zamówienie nie trzeba zakładać indywidualnego konta pacjenta i rejestrować się w portalu;
- Wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz numeru PESEL, wypełnić Wywiad Medyczny i opcjonalnie umieścić informacje dodatkowe;
- Przeczytać i zaakceptować Regulamin i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”;
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od wybranego sposobu płatności, opłacić zamówienie w dniu jego złożenia
§10. Oferowane metody realizacji usługi oraz płatności
- Realizacja zamówionej Usługi Telemedycznej odbywa się za pośrednictwem narzędzi teleinformatycznych.
- Ceny podane w Serwisie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Pacjenta składa się cena za Usługę, o której Pacjent jest informowany na stronach Serwisu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Płatność za usługę odbywa się za pośrednictwem platformy PayU i udostępnionych w jej ramach form płatności
- Szczegółowe informacje na temat akceptowanych przez PayU metod płatności znajdują się na stronach operatora płatności.
- Jeśli w ramach Usługi Telemedycznej wypisana zostanie e-Recepta, jej kod zostanie przekazany Pacjentowi w wiadomości e-mail wysłanej na adres podany w Formularzu Zamówienia.
§11. Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Pacjentem a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Pacjenta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia i wypełnieniu Wywiadu Medycznego w Serwisie internetowym zgodnie z § 7 i §8 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Usługodawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Usługodawcę Pacjentowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Pacjenta, która zawiera co najmniej oświadczenia Usługodawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Pacjenta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Pacjentem a Usługodawcą.
- Jeśli Usługodawca będzie miał wątpliwości co do danych przekazanych w formularzu i Wywiadzie Medycznym, może skontaktować się z Pacjentem w celu ich wyjaśnienia a także odmówić wykonania Usługi Telemedycznej. Odmowa udzielenia Usługi Telemedycznej następuje po dwukrotnej nieudanej próbie skontaktowania się Usługodawcy z Pacjentem na podane w Formularzu Zamówienia dane kontaktowe. W takim przypadku Pacjentowi nie przysługuje zwrot opłaty za usługę.
- W przypadku wyboru przez Pacjenta płatności elektronicznych, za pośrednictwem PayU Pacjent zobowiązany jest do dokonania płatności w dniu złożenia zamówienia – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Początek biegu terminu realizacji Usługi w przypadku wyboru przez Pacjenta sposobu płatnością elektroniczniczną liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Usługodawcy.
- Zamówienia na Usługę Telemedyczną składane pomiędzy 22:00 a 6:00 realizowane będą między godziną 6:00 a 8:00 rano.
- Zamówienia realizowane są w kolejności ich napływania, a podany w Serwisie średni czas realizacji Zamówienia jest orientacyjny. Czas realizacji Zamówienia nie powinien być jednak dłuższy niż 6 godzin z wyłączeniem §2.6. W przypadku gdy czas realizacji Zamówienia przekracza 6h Pacjentowi przysługuje zwrot kosztów Usługi po wcześniejszym kontakcie z Usługodawcą.
§12. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od realizacji Usługi na rzecz Pacjenta lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Usługodawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Usługodawcy. Dane kontaktowe Usługodawcy zostały określone w § 3. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Usługodawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Usługodawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności
- Zwrotu płatności Usługodawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Usługodawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej //todo jesli e-Recepta została wykorzystana.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Usługi, także koszty zwrotu Usługi, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w które przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w którym cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którym Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Usługodawca nie ma kontroli,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
§13. Reklamacja
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Usługodawcy..
- W reklamacji należy zawrzeć m.in. dane identyfikujące Pacjenta składającego reklamację (imię, nazwisko, adres e-mail, adres pocztowy), datę i numer zamówienia, opis przedmiotu reklamacji i przyczynę, żądania Pacjenta względem Usługodawcy.
- Jeśli dane podane w treści reklamacji będą niewystarczające do jej rozpatrzenia, Usługodawca niezwłocznie skontaktuje się z Pacjentem w celu ich doprecyzowania na dane kontaktowe zawarte w Formularzu Zamówienia.
- Usługodawca rozpatrzy żądanie reklamacyjne w terminie do 14 dni od momentu jego zgłoszenia.
- Czas rozpatrywania reklamacji zostaje zawieszony w przypadku gdy Pacjent podał niewystarczające dane do rozpatrzenia żądania reklamacyjnego i Usługodawca zwróci się do Pacjenta o ich doprecyzowanie.
§14. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Usługodawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Usługodawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Usługodawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§15. Dane osobowe w Serwisie Internetowym
- Administratorem danych osobowych Pacjentów zbieranych za pośrednictwem Serwisu internetowego jest Usługodawca.
- Dane osobowe Pacjentów zbierane przez administratora za pośrednictwem Serwisu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Pacjent wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Pacjentów Serwisu Internetowego mogą być:
- W przypadku Pacjenta, który korzysta w Serwisie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Pacjenta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Serwisie internetowym.
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
Szczegółowe informacje nt. Przetwarzania danych osobowych Pacjentów znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej w Serwisie.
§16. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Serwis internetowy zawierane są w języku polskim.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Usługodawca poinformuje Pacjenta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Pacjent ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.